Snaps från vår morgon

Hallå i stugorna!

I dag har vi ännu en dag av lycka, kärlek, glädje och VAB - för ja, vi har ännu en dag av sjukdom också. Sånt är livet.

Jag har vid detta laget, efter fotografering och redigering samt texthantering (jag var tvungen att rimma) druckit upp min kopp med te, och gör nu C sällskap i soffan.

Jag och D tog en läs-kväll i går istället för att titta på vår tv-serie. Skönt med en omväxling. Förhoppningsvis kör vi på det här i en vecka innan vi går tillbaka till att kolla på tv-serier om kvällarna. Det är en annan slags ro i kroppen av att läsa än att kolla på en tv-skärm.
Jag skrev ju även på ett av mina "100 mål att nå" att jag vill kunna läsa snabbare. Jag läser verkligen superlångsamt. Ett ord kan jag läsa om flera gånger innan jag kan gå vidare och ibland när jag läser en mening måste jag hoppa tillbaka till föregående mening för att verkligen förstå vad texten säger. Jag är den personen som läser klart sist i en grupp, som man måste vänta in på slutet. Helt ärligt talat har det alltid varit så och jag har alltid tyckt att det varit jobbigt. Om jag skumläser så förstår jag inte innehållet, utan då är det bara massa ord utan mening - och det är vad jag vill ändra på.

Så nu jobbar jag mot det målet, så får jag hoppas att jag kommer dit någon dag.

Kommentera här: