I kväll så ska vi moffa

God helg! Och god mello-dag!

Solen skiner och det är endast FYRA dagar kvar till kejsarsnittet, plus att i kväll är det Melodifestivalen, kan man vara annat än taggad på livet?!
Melodifestivalen är rent mys för mig, en tradition hemifrån och jag skulle inte missa det i första hand. 
Helg rent generellt är ju mys. Just nu dricker jag juice i vinglas och äter vindruvor samtidigt som Nyhetsmorgon står på i bakgrunden. 


Jag är helt klart bortskämd med helgmys från min uppväxt, det var alltid nybakade frallor till frukost och på kvällen samlades alla vid soffan för familjekväll med antingen något nöjesprogram på tv eller film. Det spelade ingen roll hur gammal jag än var, en kväll med gladiatorerna och familjen har jag alltid tyckt om mer än festkvällar helt enkelt.
D har inte samma förkärlek som mig tillfamiljeprogram på tv, som t ex Melodifestivalen, utan drar sig hellre undan och tittar på en egen film på datorn istället, tråkigt! Jag hade ju aldrig haft samma känslor för detta om familjen under min uppväxt dragit sig till sina egna grejer istället. Jag hoppas han kommer runt när bebis kommer i alla fall, så bebis får uppleva familjemys om helgen också. Men det kanske blir mer av en självklarhet då.
1 ɑ n n i k ɑ:

skriven

Mums!

Kommentera här: