Pinterest fitspo



Nu blir väl ungefär varje till varannan feminist rasande på mig som lägger upp en bild som denna, "kvinnor får inte visa sina kroppar om de inte är fulla av hår och bilringar, det är sexistiskt" typ... "Detta är inte hälsosamt för dagens unga kvinnor"... Jag förstår att man menar psykiskt-hälsosamt, men fysiskt kan det knappt bli mer hälsosamt. 
Nej, jag är ingen vidare feminist eftersom att Sveriges feminister är såna haters till sånt jag tycker om; män, rakade kvinnokroppar, platta magar, smink och långt, svallande hår.
Jag ska dock inte dra det längre, många av de jag bryr mig om är feminister och väldigt fina människor, och de är inga jag vill prata strunt om. Vi har dock väldigt skilda åsikter kring saker och ting. 

Jag sitter och letar "fitspo" på Pinterest och instagram när Charles sover på mig och jag inte kan flytta mig, det är beroendeframkallande om något! Och hur rolig är inte texten i bilden, lite komik samtidigt som det är lite allvar också. Vem vill inte höra att man blivit snygg?!
Det beror visserligen på vem som säger det...
En kollega till D slängde ur sig "milf" när jag var gravid och det blev mest pinsamt. Han menade det inte som "milf-milf", men det blev ändå pinsamma skratt och rodnader.

Jag ser fram emot att kunna träna lite "hoppigare", så som löpning, jumping jacks, hopprep osv. Det väntar jag med till efter jag varit på efterkontroll hos barnmorskan.
Ett nytt liv väntar; ett hälsosamt liv med bebis, kan det bli bättre?!
1 Malin :

skriven

Det märks ju att du inte har en aning om vad feminism innebär och jag kan säga att du är 100% feminism själv. Jag hade nog raderat texten du just lagt upp för att inte göra bort dig själv. Innan man luftar åsikter bör man vara ett uns påläst iaf ;)

2 Jennifer - resor drömmar kärlek :

skriven

Hej Julia! Vill bara säga att jag kommenterat ditt inlägg i min blogg. Och inget emot dig personligen, utan mer allmänt det du predikar för här i bloggen... :) Kram!

Kommentera här: