Vinterdäck och lussekatter

I går var D ledig igen. Som ni märker är det sällan han är ledig under helgen, det eftersom att det är då butiken behöver mest personal. 
Vi hade en riktigt fin dag i går. Jag och D är inte som många andra par, som blir galna på varandra om de umgås för mycket, snarare tvärt om, därför är D's lediga dagar de absolut bästa på hela veckan för då får jag vara med honom en hel dag.
Vi började dagen med ett verkstadsbesök för att sätta på vinterdäcken på bilen. Det känns skönt att ha fått det gjort, den första december är det lag på att de ska vara på, så har ni inte bytt till vinterdäck är det hög tid nu.
På eftermiddagen/kvällen bakade vi lussekatter. D var väldigt anti detta julstök då han "inte alls tycker om lussekatter". När de var klara insåg han att han haft lika fel om lussekatter som han hade med potatismos. Det är alltså med stolthet som jag kan meddela att min fina man nu äter både potatismos och lussekatter. I alla fall när jag lagat det och ingen ser på...
På kvällen var jag helt slut, så när några vänner hörde av sig och ville ses på en restaurang nedanför oss tackade vi nej och satte på Love actually istället och åt lussekatter och drack glögg, riktigt mysigt.
 
Nu hade det ju varit logiskt om jag lagt upp en bild på lussekatter, eller kanske bilder från verkstaden, men batteriet på kameran är slut och jag satte den på laddning först nu, så då kanske några dubletter av en mobilbild på mig kan vara okej istället?! Rykande färska från denna morgonen.

Kommentera här: