God natt

God natt,

Jag somnade redan innan jag gått och lagt mig med C i dag. D väckte mig vid 19 och jag gick in till sängen för att natta C, men jag somnade så fort huvudet landade på kudden - helt utslagen. Jag vaknade igen kl 21:38 och trodde att jag försovit mig först (pga vaknade av något barn som lät utanför) och därefter trodde jag att jag sovit i över ett dygn, tills jag insåg att jag bara sovit några timmar. Tokig man kan bli när man är trött och yrvaken.

Jag jobbade ju som sagt till lunch i dag, därefter har vi varit iväg och sprungit ärenden, så den inplanerade julmarknaden blev aldrig av. Men vi har ett nytt element i vardagsrummet, så vi har behaglig temperatur inne igen i alla fall. Jag berättade nog aldrig det, men för några veckor sedan köpte vi tre element från Jula, varav ett med fläkt. Vi gjorde det eftersom att vi får så rackarns kallt här i lägenheten om höst, vinter och vår och i år var droppen när vi vaknade på morgonen och det var 17 grader inomhus.
Sedan dess ligger vi på 23 stabila grader och jag har aldrig varit så nöjd över en behaglig temperatur inne. Dock gick fläkten i elementet vi hade i vardagsrummet sönder härom natten, så det bytte vi dag.

Till middag blev det i dag nachostallrik. Detta är amazing, men lagom att äta ungefär vartannat år. Vi gjorde det enkelt för oss;

Du behöver:
Nachos
Ost
Tacokrydda
Färs
Tacosås
Jalapeños

Tillbehör:
Tomat
Gurka
Lök
Majs
Gräddfil
(Tacosås, jalapeños)

Gör såhär:
Sätt ugnen på ca 250 grader.
Stek färsen med tacokrydda enligt anvisning.
Lägg bakplåtspapper på en långpanna.
Lägg ut nachochips i ett jämt lager, strössla över lite ost och därefter färs. Försök göra ett jämt lager så inte allt hamnar i mitten.
Lägg på jalapeños och klicka ut tacosås (vi tog detta på endast halva för Charles skull).
Strössla över mer ost.
In i ugnen tills osten smält.
Hacka de grönsaker som skall hackas under tiden som plåten är i ugnen.

Ät och njut.

C älskade det, likaså vi.


Jag testade i dag vinterchokladen från Karl Fazer och det är helt klart en ny favorit. D tyckte den var sådär bara. Första rutan jag tog överraskade i smak och jag kunde inte bestämma om det var bra eller dåligt, men ruta nummer två och tre gjorde det enkelt för mig. Mums!

Kommentera här: