Måste skaffa snacks-låda

I går, medan C sov middag, promenixade jag in på Green Matmarknad (ekologisk matbutik i västra hamnen, Malmö) för att köpa bars att lägga i väskan för de stunder då energin tryter. 
I morgon börjar ju nämligen en månads utbildning på nya jobbet - jag är så spänd! 
Men i vanliga fall när man sitter och fyller huvudet med ny kunskap kan man bli lite trött i skallen och börja gäspa, så till de stunderna tänker jag mig att det kan vara bra med extra energi. 

Min tanke var att köpa typ tio bars för en hundring, men det visade sig att jag visst inte brukade ge en tia för en bar. Okej, nu har jag inte köpt en bar sedan i höstas, men jag hade höga tankar om mitt minne trots allt. Två hela guldpengar kostade en stycke bar. Jag tyckte det blev lite för mycket för att köpa tio stycken, när jag inte ens vet om det är nötförbud på arbetsplatsen. Så istället för tio bars plockade jag ihop en påse med bananchips, mullbär, russinblandning och chokladdoppade gojibär från Renée Voltaire och fyra bars. Det hela slutade ändå på tio gånger två guldpengar, men min tanke är att jag kan fylla toppen på min melliskopp med detta också. Sedan tidigare har jag gojibär och pumpafrön hemma som jag också kommer använda. 

Visst ser det vackert ut!

Jag sa till D när vi kom hem med denna påsen att jag vill ha en egen låda till mitt snacks här hemma, haha! Låter som en liten dröm - eller hur! Men vem vet, kanske att det blir mitt nästa lilla mål. Säg att vi skaffar en snackslåda till mig när jag får min första lön över 35000 på nya jobbet. Så jag räknar med om ca tre-fem månader. Är ni med mig?! 

Kommentera här: