Biblioteket

I detta nu sitter jag med en sovande C på biblioteket här i Malmö. Utanför blåser det och det känns som att det vankas regn.
Jag får ta VAB för C i dag igen. Han är fortfarande magsjuk, men har dock inte kräkts sedan i lördags - så det är ju lite bättre. Han äter och dricker dåligt, så vi har extra koll på honom.
Om ni har varit eller bott i Malmö men inte varit på biblioteket så rekommenderar jag det till nästa besök. Det är så vackert och en riktigt rofylld stämning. Vill man koppla bort livet för en stund rekommenderar jag att smita in i något av rummen på våning tre, de är knäpptysta. Bäst av allt är att du även hittar livsstils- och receptböcker i ett av de rummen.

Vi har sagt att vi ska äta lunch med D i dag, vi gjorde nämligen storkok i går, bara för att vi skulle ha matlådor under veckan. D gjorde en köttgryta till sig och jag gjorde en curry-quorn-ingefära-gryta till oss båda. Vi köpte även bönpasta för första gången, så jag ska se till att testa göra en pastasås till den också i veckan.

På tal om mat, jag lovar att få upp recept på de där halloumibiffarna i dag eller i morgon!

1 Anonym:

skriven

Åh, bibliotek är underbart att vara i! Tror du ärvt den känslan av mig. Hoppas C piggar på sig snabbt nu o att ni slipper bli sjuka oxå! ❤️

Kommentera här: