100 mål i livet

Hej bästa ni!
 
Ni vet hur jag är, så fort jag blir inspirerad kommer jag hit. ;)
 
Just nu har jag semester, jag lyssnar på en ljudbok och jag har tid... Tid med min familj, tid för mig själv, tid att läsa, tid att tänka. Jag ska börja skriva mer nu och D har lovat att han ska hjälpa mig och stötta mig för att få igång ett mer regelbundet skrivande. Jag kommer uppskatta att kunna gå tillbaka och läsa om Charles uppväxt om några år, jag vill inte gå miste om den chansen jag har just nu.
 
En dag såg jag på facebook att Blondinbella lagt upp en lista med 100 mål i livet som hon hade och jag kände att detta ska jag också göra. Nu är jag här och redo för min egna lista, med mina egna 100 mål i livet. Helt oplanerat..:
 
(Inspirationsbilder från pinterest samt privat)
 
1. Blogga mer
 
2. Få 1000 besökare om dagen inom 18 månader
 
3. Resa till New York
 
4. Köpa en Stella McCartney-väska, som är helt vegansk
 
 
5. Uppskatta och utnyttja den frihet vi har tillgång till
 
6. Dricka en smoothie om dagen
 
7. Köpa ett radhus/town house
 
 
8. Flytta till Tyskland
 
9. Lära ut yoga
 
10. Meditera utan guide
 
11. Meditera varje dag
 
12. Kunna springa en mil
 
13. Se Charles växa upp
 
14. Gifta mig (hälften är redan planerat på pinterest, jag behöver bara en ring och kapital att genomföra det, haha ;))
 
 
15. Jobba med välgörenhet
 
16. Läsa/lyssna till en bok i veckan
 
17. Hjälpa Charles med läxorna
 
18. Alltid ha ordning och reda
 
19. Aldrig glömma en utflykt/friluftsdag
 
20. Laga så mycket hemgjord mat som möjligt
 
21. Äta en pescetarian-kost (äter fisk/skaldjur men inget kött någonsin)
 
22. Bara ha kvalitetsredskap i köket
 
23. Köpa färska blommor en gång i veckan
 
 
24. Tända ljus så ofta jag får möjlighet
 
25. Lära Charles att cykla
 
26. Vinka till påven
 
27. Handla utan att kolla prislappar
 
28. Köpa fina skrivböcker/anteckningsböcker som faktiskt kommer till användning
 
 
29. Lyssna på mer klassisk musik
 
30. Gå på fler konserter
 
31. Se mer konst
 
32. Gå i kyrkan någon gång varje månad
 
33. Resa utomlands minst en gång om året
 
34. Träffa hela min familj minst en gång per år
 
 
35. Köpa en Burberry-trenchcoat
 
36. Förstå och investera i aktier 
 
37. Utbilda mig på högskola/universitet
 
38. Tro på mig själv
 
39. Alltid intala mig själv och tro på att kunskap är makt
 
40. Ständigt sträva efter att förbättras på både ett personligt och ett professionellt plan
 
41. Klä mig mer feminint a la Donna och Rachel i Suits
 
42. Känna mig säker i klackar
 
43. Aldrig ha på mig mjukisbyxor utanför hemmet
 
44. Starta bolag
 
45. Hitta vad jag är bra på
 
46. Minska serietittandet till max två dagar i veckan (just nu är det varje dag)
 
47. Öva på min mindfulness och verkligen uppskatta stunden
 
48. Skapa fotoalbum för att bevara ögonblick även utanför det digitala
 
49. Skaffa en mentor för att bli bättre på något
 
50. Äga en hel uppsättning av Nationalencyklopedin
 
51. Ha ett hemma-kontor
 
 
52. Göra Charles lycklig och säker i sig själv
 
53. Alltid vara ett stöd och en stöttepelare åt Charles tillsammans med Don
 
54. Hitta en grej som jag älskar och kan tjäna pengar på
 
55. Hitta en terapeut jag litar på och tycker om
 
56. Bli av med min ångest, så mycket som möjligt
 
57. Donera mat/kläder/pengar till välgörande ändamål varje år
 
 
58. Komma överrens med mina syskon om en syskontatuering
 
59. Dricka vin med en vuxen Charles
 
60. Bevara så många minnen som möjligt genom dokumentation på bloggen, youtube, instagram, fotoalbum och nya sociala medier som dyker upp under åren.
 
61. Göra samarbeten med både företag och andra människor inom sociala medier
 
62. Bleka tänderna
 
63. Skaffa en gemensam hobby med Don
 
64. Plocka svamp i skogen (har aldrig gjort)
 
 
65. Odla egna bär och gärna frukter/grönsaker/örter
 
66. Inspirera flera
 
67. Lära mig att inte lägga energi på fel människor
 
68. Förstå hur ett företag fungerar på riktigt
 
69. Lära mig att läsa snabbt
 
70. Köpa en elbil (vilket inte känns omöjligt med tanke på utvecklingen...), gärna Tesla som dagsläget ser ut
 
71. Organisera kök och badrum a la OCD-Khloé Kardashian
 
 
72. Äta frukost varje dag
 
73. Få in en rutin på att ta vitaminer dagligen
 
74. Testa nya maträtter 
 
75. Se nya ställen
 
76. Skriva en bok
 
77. Ha ett gediget pensionskonto
 
78. Lära mig fler ord (på svenska)
 
79. Prata och förstå tyska utan svårigheter
 
80. Prata och förstå grundläggande spanska
 
81. Vara nöjd över min prestation som mamma
 
 
82. Ständigt vara ärlig mot mig själv och alla som följer mig
 
83. Byta textilier och dekoration här hemma efter säsong
 
84. Hålla Charles trygg
 
85. Bli uppmärksammad av någon jag ser upp till
 
86. Få gästa en stor pod
 
 
87. Känna mig nöjd över vad jag uppnått
 
88. Gå i pension
 
89. Aldrig behöva utnyttja en livförsäkring (mer en förhoppning än ett mål)
 
90. Äga flera bostäder
 
91. Kunna investera i konst
 
92. Bli mer impulsiv
 
93. Köpa en fin klocka
 
 
94. Vinna ett pris för min prestation
 
95. Vara med i TV, helst Nyhetsmorgon
 
96. Bara handla ekologiska grönsaker och frukt
 
97. Uppleva Tokyo samt Rom
 
98.  Lära Don ta fantastiska bilder
 
99. Flyga i förstaklass på en långresa
 
100. Aldrig ge upp om en dröm
 
 
1 Marie:

skriven

Underbart inlägg! Det måste ha tagit rätt lång tid att skriva? :-) Ha en bra dag!

Svar: Tack! Ja, bara listan tog två timmar, sedan hitta rätt bilder till det tog ytterligare någon timme, puh. Men SÅ skoj att göra. Helt klart ett tips till när man har tid :)
Jeweljulia

2 Anonym:

skriven

Wow, vilken härlig lista! 👏👍 Fast vet du vad?! Du HAR plockat svamp, ganska många gånger dessutom! 😘❤️

Svar: Dock inte så att jag minns det, räknas det då? 😜💕
Jeweljulia

3 Anonym:

skriven

Hihihi, det får nog vara upp till dig att bestämma min tös, men svamp har du plockat! 😘❤️

4 Malin Rosén:

skriven

Härligt!

Kommentera här: