En negativ svacka

Vet ni vad?! Tidigare i dag var jag negativ. Jag var tillräckligt negativ för att jag här och nu, några timmar senare, ska komma ihåg det. 
Det var så att jag skulle fylla i vad jag är tacksam över i dag, men kände att det inte var någon idé, för att det bara tar av min tid. 
Nej, nej, nej - vart tror jag att jag hamnar om jag tänker så?! 

Vi har kommit igång i nya jobbet nu och jag analyserar mig själv, ser brister när jag satt höga mål och har börjat tänka negativt om mig själv, kommit ur fas med både yoga och meditation och känner hur jag börjar hoppa ur hjulspåren. 
Jag vet att jag måste upp på banan igen, komma igång med yogan och meditationen, medvetet hantera varje negativa tanke och sluta slarva med min tacksamhetslista. 

Jag kommer inte vara personen jag strävar efter att vara, jag kommer inte vara mitt mest positiva jag, om jag börjar slarva eller går tillbaka till gamla rutiner. 


Nu är det dags att jag tar mig i kragen och för livet åt det håll jag vill gå. 


Något som inspirerade mig nu (för inspiration är oerhört viktigt) var en lista över 14 hälsosamma saker som några framgångsrika kvinnor gör som jag hittade här; http://www.mydomaine.com/healthy-habits-for-women/slide6

Gå in och läs. Artikeln är från augusti 2015 och ännu aktuell. 


Jag tänkte egentligen gå in här och skriva lite ätstörnings (ordet ser typ ut som enhörning!)-snack. Det får bli en annan dag, för jag vill inte vara mer negativ öppet mot mig själv nu.

Peace up (A-town)

Kommentera här: