Pizza-time!

 
I går gjorde jag och D hemmagjord pizza. Så otroligt gott! Eller hemmagjord och hemmagjord... Vi köpte sån förpackning med en rulle pizzadeg och tomatsås från ica. De kostar runt 25 kr och man kan göra så otroligt goda pizzor som på något vänster inte ger den där ångesten som man får av köpta pizzor.
Vi fick halva sidan var, så efter att vi brett på tomatsåsen och riven mozzarella över hela pizzan satte vi igång med att "klä" den. 
Jag hade på lök, köttfärsås, pepparsalami, cocktailtomater och färsk basilika - ah maah gaad! Det var en fantastisk kombo. Nästa gång ska jag ta mer köttfärsås, fler hela cocktailtomater och mer färsk basilika.
D körde på färska champinjoner, lök, köttfärsås, pepparsalami och svartpeppar, sen tog han på oregano efter att pizzan kommit ut ur ugnen. Han var också nöjd, dock hade han önskat majs på pizzan, något han blivit lätt tokig i.
 
Köttfärsåsen var rester från dagen innan, vi gjorde en extra stor sats för att kunna ha på pizzan dagen efter. Den var toppen den också. Den innehöll bland annat finhackade oliver, champinjoner, Mutti Polpa med smak av vitlök, och så fick det koka ihop med en kanelstång - love it! Kanelstänger gör sig så fint i all mat man kan tänka sig att ha rödvin i, tips till framtiden!
 
Nu ska jag kolla till min lilla kille som ligger och sover i sovrummet. Han ligger på mage, så det är lite läskigt tycker jag. Om någon timme har vi även tid på allergimottagningen med honom, så jag får ta och förbereda för att åka iväg redan nu.
Ha en fin dag!
1 Lynn Petersson:

skriven

Hemgjord pizza är så gott :)

2 ɑ n n i k ɑ:

skriven

Mums :D

Kommentera här: