Typ världens bästa dag


Jag skriver detta på iPaden så jag ser inte kvalitén på bilderna, dock var de fruktansvärt pixliga när jag öppnade dem i ett program, något de inte alls var när jag bara kollade i bilder. Men de får vara som de är... :)

Vilken dag! Den har varit alldeles förträfflig
Jag och Charles tog bussen mot Emporia vid 10:20 där jag shoppade loss medan Charles sov i vagnen. Jag och D åt lunch ihop i solen på takparken och på eftermiddagen tog jag och Charles tåget hem igen. 
Eftersom att det var så fint väder (plus att jag tog fel uppgång från tåget) promenerade jag hem med vagnen från centralen, det var verkligen ljuvligt
Sen satt jag ute i parken bakom vårt hus och målade ett lager nyinköpt nagellack, det var vad som hanns med innan C vaknade igen, då gick vi vidare till en annan park där jag satt och sjöng på System of a down för lillkillen. Jag är dock inte så säker på att han tyckte om det ;)
Sen promenixade vi hemåt och C somnade igen, så jag passade på att måla ett andra lager nagellack på fingrarna och några lager glitter på tårna när jag hade chansen. 
Sen vaknade C och han fick äta själv medan jag ordnade med kvällens middag; helstekt kyckling. 
Tänk att han nu blivit så stor att han kan äta helt själv! Givetvis håller jag hela tiden koll eftersom att han kan sätta i halsen, men ändå! Liten börjar bli.... inte lika liten. 
När D sen kom hem blev det dans till spotifys topp 50 Sverige, vilket inte alls är vad vi lyssnar på vanligtvis, innan det blev matdags.

Nu sover C för natten i sin egen säng, han har sovit i sin säng i en vecka nu, och jag har dessutom fått duscha, skrubba ansiktet och skrubba plus raka benen, samt smörjt in mig. En SÅ lyxig dag och kväll för en småbarnsmamma.

Good feeling i hela kroppen. 
1 Anonym:

skriven

Underbart min tös! ❤️ Å lika härligt att du är tillbaks här på bloggen! 😍

Svar: 😘
Jeweljulia

Kommentera här: