Magen v 38 (37+6)

Med en dag kvar till vecka 39 och 13 dagar kvar till kejsarsnitt känns det konstigt nog inte sådär överväldigande nära till vi har en bebis här, som det gjort tidigare. 
Hade sjukhuset haft fler tider för kejsarsnitt hade vi med andra ord, om man ser till standard, fått göra kejsarsnitt om sex dagar. Som jag berättat tidigare gör man vanligtvis kejsarsnitt en vecka innan BF (beräknat förlossningsdatum) men eftersom att det inte fanns några tider i Skåne fick vi tid endast en dag innan BF istället.
 
Det innebär att jag med största sannolikhet kommer ligga inne på BB under alla hjärtans dag. Ja, jag tänker nästan mer på alla hjärtans dag än bebis just nu - haha! 
Jag funderar på vad jag kan köpa/göra för D. Leverera en bebis kanske räcker? Men jag vill i alla fall kunna erbjuda något i framtiden, dock kan det bli lite svårt att ge en upplevelse för oss båda, ex spa, hotell, weekend osv. när man har en liten helt plötsligt. För alla hjärtans dag handlar ju om oss som par, och inte bara som individer.
Jag kan låta honom få ta alla blöjbyten den dagen kanske, det är ju en fin gåva till oss båda.
 
Med mina nya mjukisbyxor köpta från Lager 157, märke: Bondelid.
Som ni ser tog vi inga fina bilder i går, utan jag fick använda självutlösaren nu under förmiddagen istället. Det är ganska jobbigt att ta bilder på sig själv utan stativ eftersom att jag får bygga med böcker och skokartonger på köksbordet istället ;-)
 
Om ni kommer på något jag kan ge honom på alla hjärtans dag får ni gärna säga till. Räkna med att jag kommer ligga inne på sjukhuset dock.
Ni får även gärna tipsa om bra matbloggar.

Kommentera här: