Strålande jul

Jag vet, det är en månad kvar innan vi börjar fira - vi har till och med kvar Halloween, som är i morgon, men jag längtar så efter julen!
Året runt kollar jag på bilder som ger riktigt julfeeling, om det är något som jag blir inspirerad av så sparar jag det på mobilen i en egen liten mapp. 
Dessa två bilderna gillar jag otroligt mycket. Så pass mycket att jag väljer att dela med mig av dem till er.
 
 
 
 
Tänk er att ha denna fina juldukningen som på översta bilden. Det är en juldukning med moderna inslag (spana in fåglarna i granen, istället för julgranskulor), och enligt mig är det en dukning som passar bättre på en advents-/julmiddag med vännerna än själva julfirandet med familjen, då vill jag ha rött och grönt och avslappnat med massa stoj och liv runtomkring i väntan på Kalle och tomten.
Nästan som på den undre bilden (om man lägger till sex barn som springer i bakgrunden), och den bilden kommer jag låta mig inspireras av hela december när det kommer till gottebord, enda problemet är att vi inte har plats för något så stort. Men jag brukar ha framme godis/karameller i mindre skålar, med eller utan lock, på soffbordet, så skillnaden i december kommer istället vara att det blir anpassat till jul och varm choklad.
 
Åh så mysigt, jag kan knappt bärga mig!

Kommentera här: