Första advent

 
 
 
 
Glad första advent fina ni! Vilken underbar tid vi går in i, full av kärlek och tacksamhet och låtar som önskar fred på jorden, något man inte får höra under övriga året.
Jag gick upp för lite mer än en timme sedan och gjorde en liten adventsfrukost åt mig och D. Jag älskar traditioner, speciellt runt julen, så när den enda traditionen jag bär med mig från just advent är att tända adventsljuset vid frukost vill jag gärna göra just det, med både mig och D närvarande. D är inte sådär jätteförtjust i traditioner och ville inte låta mig gå upp, utan han tyckte att jag kunde ligga kvar och krama honom när han sov, vilket ju också är mysigt, men inte i dag.
Till frukosten rullade julmusik i bakgrunden också.
 
En av mina favoritjullåtar är;
 
 
Hur firar ni advent? Firas det ens?
1 Mamma❤️:

skriven

Första advent är speciellt! Kul att du anammat det oxå från din barndom. Tyvärr är inte min advent som den brukar, saknar den vanliga enormt med alla traditioner vi alltid har. 🌟🌟🌟

Svar: Varför blev den inte som vanligt? :(
Jeweljulia

Kommentera här: