Hemma hos oss: del 2




 


 
Detta är då del två av "Hemma hos oss", som jag publicerade första delen av i går. 
 
Hemma hos oss har vi satsat på en mysig känsla. Det ska kännas ombonat; det ska vara mycket kuddar, mycket tavlor och ljus. Vi har också köpt våra saker i flera olika, omaka, affärer för att få en känsla av att vi bott här i mer än bara 4 månader. Varken jag eller Don vill att det ska kännas som något ikea-hem, även om de kan vara väldigt fina också. 
Istället för att köpa första bästa har vi valt att aktivt vänta med att införskaffa möbler tills vi är 100% på något, det är också därför som vi ännu inte är klara. Vi saknar lampor på tre-fyra olika ställen, vi ska köpa en fåtölj, vi har ännu inte fått upp gardiner. Som sagt; det tar tid om man vill ha det bra. 
 
Jag och Don har pratat väldigt mycket om ett rökigt "whisky/cigarrum" när vi diskuterat inredning, då det är en tanke som vi båda är ganska kära i. Det vi har köpt hittills är delar av det som i framtiden (när vi köpt hus eller liknande) kommer att flyttas in i "whiskey/cigarrummet". 
Vi har haft och har väldig tur, vi är nästan helt eniga när det gäller inredning, vilket jag förstått sällan händer.
 
Några affärer vi handlat i är XXXLutz, Granit, Indiska och Illums Bolighus. Vi har även ärvt saker från föräldrar och mor-/farföräldrar och köpt saker utomlands, allt för att inte vara som alla andra.
 
Tavlorna från i går, samt tavlan på bild nummer 4, är gjorda av Dons pappa Lars Olsson som är en helt fantastisk konstnär. Är du intresserad av att köpa en tavla av Lars kan ni höra av er till mig.

Kommentera här: