"Du överlever nog..."

 
 
Härom veckan ringde jag min vårdcentral för att boka en tid för EKG då mitt hjärta strular något hemskt. 
När jag väl kom fram, efter ca 3-4 timmar, fick jag det nonchalanta svaret "Om du har haft besvär med hjärtat så länge tror jag du överlever ett tag till, vi har bara tid för akuta fall just nu!". Visst, jag har haft oregelbundna hjärtslag i flera år och sökt för det tidigare, men det har blivit såpass mycket värre att jag på sista tiden börjat oroa mig för hjärtstopp, eller i alla fall avsvimningar. 
Det är inte så att jag endast känner att "oj, nu hoppade hjärtat över något slag/slog snabbare", nej nej, när mitt hjärta strular saktar det ner så mycket att hela jag slutar fungera, jag känner hur hjärtat ansträngs, slagen blir hårda och långsamma, jag kan knappt andas och axlar och mage sugs in på något vis och jag måste sätta mig ner, en otroligt obehaglig känsla.
 
Vad gör man när de som ska hjälpa inte kan/vill/hinner hjälpa?
Vet DU vad detta är?
1 Josefin i Skövde:

skriven

Julia.... RING IGEN OMGÅENDE.

Kommentera här: